Årsmøte 2012

Referat fra årsmøte i Hygenringen 19. mai 2011

Sted: Røed camping

Hygensamling og årsmøte på Røed Camping

Årets samling ble lagt til Røed camping ved Risør helga 18-20 mai i forbindelse med Aust- Agder HHK sin utstilling lørdag 19.mai. Det var flere hundeeiere som ankom på fredag kveld og tradisjonen tro var det god stemning med bikkjeprat og trekkspillmusikk utover kvelden. Magnus Tjelmeland stilte låven sin til disposisjon og la alt til rette for at vi skulle hygge oss. Vi savnet noen av våre trofaste deltakere på samlingen, men ekstra gledelig var det at Boye Ølstøren hadde tatt den lange veien. Æresmedlem Hans Bringsdal var tilsted og bidro med sin store kunnskap om rasen. Han hadde for anledningen laget en oversikt over ulike hygenlinjer og deres opphave som han delte ut.

På Lørdagen var det utstilling med 12 påmeldte hygenhunder, dommer var Anne Marit Olsen. Det var Karl Ole Solberg og Pondus av Holmerud som ble BIR. Selma til Boye Ølstøren ble BIM. Begge fikk sitt Cert. Litt senere var det klart for BIS kåring som til stor glede endte med a t Karl Ole og Pondus stakk av med BIS pokalen. Vi gratulerer. Hygenringen hadde satt opp flotte premier som Tone hadde malt.

Vi hadde rigget til med hundefremsvisning etter utstillinga som Jon Anders Nesbakken fra avlsrådet ledet. Det var 20 hunder som ble vist frem. Det var også utdeling av jaktpremier fra siste jaktprøvesesong, Milleniumspokalen og kåring av årets hygen og unghund.

Resultatene ble slik:      Årets hygenhund:          Kvitmåsans Nemi/ Boye Ølstøren, 2*1.EP

Årets unghund:              Selma/ Boye Ølstøren, 2*1.ÅP, 2.ÅP

Milleniumspokalen:         Bjarga/ Eivind Nordby, 206 KP

Årsmøtet startet kl.17.00 og formann Bjørn Roald ønsket velkommen. Årsmøtet foregikk som vanlig uten noen stor dramatikk. Etter årsmøtet ble det felles grilling ved låven til Magnus der vi hadde tak over hodet. Det ble også vist video med hygenloser og mange artige klipp

Håper vi ses igjen til neste års samling på Elverum lørdag 8.juni.

Takk til Magnus som alltid legger til rette for at vi skal trives på Røed camping,

JS

Alle fremviste hygenhunder